Iestāšanās
Uzņemšana 1.klasē notiek saskaņā ar Rīgas Domes 2015. gada 27. janvāra saistošiem noteikumiem Nr. 137 “Par kārtību, kādā reģistrējami iesniegumi par bērna uzņemšanu 1.klasē Rīgas pilsētas pašvaldības izglītības iestādēs”. Uzņemšana 10.klasē notiek saskaņā ar Rīgas 96.vidusskolas 2019. gada 04. aprīļa saistošiem noteikumiem Nr. VS96-19-1-nts “Kārtība izglītojamo uzņemšanai vispārējās vidējās izglītības programmās”.
Nepieciešamie dokumenti
Vispārējās pamatizglītības posmā nepieciešamas sekojošas dokumentu kopijas (uzrādot oriģinālu):
- Iepriekš iegūtas izglītības apliecinošais dokuments (ja attiecināms);
- Aizgādību apliecinošas dokuments (ja attiecināms)
Vispārējās vidējās izglītības posmā nepieciešamas sekojošas dokumentu kopijas (uzrādot oriģinālu):
- Apliecība par vispārējo pamatizglītību;
- Gada un eksāmenu atzīmju izraksti;
- Latviešu valodas apguves sertifikāts;
- Aizgādību apliecinošas dokuments (ja attiecināms)
Dokumentu oriģināli:
- Medicīniska karte (veidlapa Nr. 026/u) izglītojamam, kurš nav sasniedzis pilngadību vai pacienta medicīniskā karte (veidlapa Nr. 027/u) izglītojamam, kurš sasniedzis pilngadību;
- Valsts vai pašvaldības pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinums, ja izglītojamam ieteikti atbalsta pasākumi mācību procesā (ja attiecināms);
Topošo pirmklasnieku vecākiem
Sagatavošanas nodarbības
Nodarbības sastāv no četriem lieliem blokiem:
- Valodas prasmes. Apgūstam burtus, trenējam fonemātisko dzirdi (spēju atšķirt skaņas vārdos), mācamies salikt vārdus no burtiem, un ar dažādu vingrinājumu palīdzību trenējam roku turpmākai rakstīšanai. Mācāmies lasīt – atsevišķus vārdus, frāzes, teikumus, nelielas grāmatiņas. Nodarbību laikā arī papildinām vārdu krājumu un pilnveidojam runas prasmes.
- Matemātiskas prasmes. Apgūstam ciparus, pilnveidojam skaitīšanas iemaņas, iepazināmies ar skaitļu šķirām, daudzciparu skaitļiem un skaitļa sastāvu, apgūstam aritmētiskās darbības (saskaitīšana, atņemšana, reizināšana un dalīšana), u. c.
- Praktiskās un mākslinieciskās prasmes. Attīstām uzmanības koncentrēšanas iemaņas, pilnveidojam roku koordināciju, mazo motoriku, kā arī attīstām gribasspēku.
- Dabaszinības un sociālās zinības. Mācamies dažādas interesantas tēmas, piemēram, cilvēka ķermenis, dzīvnieku un augu veidi, Visums u. c. Mācamies orientēties laikā (gadalaiks, mēnesis, datums, nedēļas diena, laiks pēc pulksteņa).
Mācību gads | Plānotie sagatavošanas nodarbību vadītāji |
---|---|
2021./2022.m.g. | Larisa Grudule Nadežda Gromova Irina Ļetņovska |
2022./2023.m.g. | Svetlana Pozdņakova Edīte Pauliņa Jūlija Bojarska |
2023./2024.m.g. | Lilija Škavronska Antra Dukāte Ilona Dombrovska |
Gatavojoties uz pirmo 1.septembri
Mācību grāmatas, darba burtnīcas un dienasgrāmatu nodrošina skola
Pirmklasniekam uzsākot 1.semestri semestri būs nepieciešams:
- Maiņas apavi un auduma maisiņš, to uzglabāšanai;
- Penālis (ne koka, ne metāla, lai nokrītot neradītu troksni) kurā vienmēr būtu: 2 parastie zīmuļi, 2 zilas, 1 zaļa un 1 melna lodīšu pildspalva, lineāls, dzēšamgumija, 6-12 krāsu zīmuļi, šķēres ar noapaļotiem galiem, līmes zīmulis, noslēgts zīmuļu asināmais;
- 1.klasē pietiks ar 10 līniju, 10 parastu rūtiņu apvākotām burtnīcām
- Sporta tērps (garās bikses, jaka, T-krekls ar īsām piedurknēm, neslīdoši sporta apavi) un auduma maisiņš tā uzglabāšanai;
- Zīmēšanas albums ar biezu papīru A4 un A3, krāsainais papīrs (labāk no abām pusēm), krāsainais kartons, plastilīns, pasteļa eļļas krītiņi, guašas, akvareļa krāsas, otiņas (3 dažāda platuma otas, viena no tām fona ota), trauciņš ūdenim, flomāsteri;
- Nošu burtnīca (neliela formāta A5)
- Trīs mapītes ar kabatiņām (A4);
- Svētku pasākumos ir pieņemts: zēniem- tumšas bikses un balts krekls, meitenēm- balta blūze un tumši svārki;
- Pašapkalpošanās prasmes: saģērbties, aizsaitēt apavus;
Kompetenču satura programmas
Jaunā satura īstenošanas mērķis ir vispusīgi attīstīts un lietpratīgs cilvēks, kurš ir ieinteresēts savā intelektuālajā, sociāli emocionālajā un fiziskajā attīstībā, dzīvo veselīgi un droši, mācās ar prieku un interesi, sociāli atbildīgi līdzdarbojas sabiedrības norisēs un uzņemas iniciatīvu, ir Latvijas patriots.
Mācību saturs veidots ar fokusu uz būtisko, kas jāapgūst izglītojamām. Tāpēc tas ir organizēts atbilstoši katrā mācību jomā definētajām tā dēvētajām lielajām idejām jeb galvenajām atziņām, par kurām izglītojamām jāiegūst izpratne.
Kompetenču satura pamatizglītības programma
Pamatizglītības programma
Priekšmets/Klase | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Latviešu valoda un literatūra | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Svešvaloda (angļu) | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Mazākumtautības valoda un literatūra | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Sociālās zinības | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
Sociālās zinības un vēsture | 2 | 2 | 3 | ||||||
Latvijas un pasaules vēsture | 2 | 2 | 2 | ||||||
Vizuālā māksla | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Mūzika | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Teātra māksla | 1 | 1 | |||||||
Dabaszinības | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
Ķīmija | 1 | 1 | 2 | ||||||
Fizika | 1 | 1 | 2 | ||||||
Bioloģija | 2 | 2 | 2 | ||||||
Ģeogrāfija | 1 | 2 | 2 | ||||||
Matemātika | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 6 | 5 | 5 | 5 |
Dizains un tehnoloģijas | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Inženierzinātnes | 1 | ||||||||
Datorika | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||
Sports un veselība | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Kopā | 22 | 23 | 24 | 26 | 28 | 30 | 32 | 34 | 34 |
Vispārējās vidējās izglītības programmas
Valodu, sociāla un kultūras novirziena programmas
Valodu, sociāla un kultūras novirziena programmas 1.komplekts
Padziļinātā Sociālo zinātņu, Vēstures, Latviešu un Angļu valodas apguve
Sociālo zinātņu padziļinātā apguvē paredzēts ar dažādu sabiedrības darbības piemēriem un filozofisku atziņu palīdzību apgūt dažādu politisku, sabiedrisku un ekonomisku ideju attīstību. Papildus izglītojamie padziļināti apgūst gan teorētiskas zināšanas par politiskajiem, ekonomiskajiem un tiesiskajiem procesiem, gan arī mācās praktiski šīs zināšanas izmantot, piedaloties un vadot dažādus vietējās nozīmes sabiedriskos pasākumus, kā arī gūstot uzņēmējdarbības pieredzi, un piedalās vietējas nozīmes tirdzniecības pasākumos.
Vēstures padziļinātā apguvē paredzēts ar dažādu vēstures piemēru un filozofisku atziņu palīdzību apgūt dažādu politisku, sabiedrisku un ekonomisku ideju attīstību. Izglītojamie izseko dažādu ideoloģiju ietekmēm uz sabiedrību, kā arī skaidro varas un indivīda attiecības dažādos laikmetos un reģionos. Kā arī izglītojamie padziļināti apgūst vēstures faktoloģiskās zināšanas un dažādas vēstures filozofijas idejas, tādējādi attīsta izpratni par vēsturisko notikumu savstarpējām sakarībām un to ietekmi uz mūsdienu realitāti.
Valodu padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināties tekstpratības un tekstveides jautājumus, padziļināt izglītojamo prasmi veidot savu rakstīšanas un mutvārdu stilu, patstāvīgi organizēt un plānot tekstu radīšanas procesu, prasmīgi izvēlēties avotus, vērtēt to kvalitāti. Liela uzmanība tiek pievērsta valodas sistēmas un valodas kultūras normu izpratnei. Izglītojamie dziļāk iepazīst un pēta valodas sistēmas līmeņus, detalizēti vērtē to mijiedarbību un nozīmi gan no teorētiskā, gan praktiskā skatupunkta. Zināšanas par valodas sistēmu palīdz labāk izprast pareizrakstības un pareizrunas normas, uzlabot runas sniegumu un dažāda žanra tekstos radīt vēlamo iespaidu uz adresātu. Valodas sistēmas, normu un saziņas kultūras izzināšana un prasmīga likumu lietošana praksē ir nozīmīgs nosacījums arī citu mācību priekšmetu satura un specializētās valodas sekmīgai apguvei.
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Svešvaloda I (Angļu valoda) | 4 | 5 | 315 | |
Dabaszinības | 3 | 3 | 3 | 315 |
Datorika | 1 | 1 | 70 | |
Ģeogrāfija I | 1 | 1 | 1 | 105 |
Kultūra un māksla I (vizuālā māksla) | 3 | 3 | 210 | |
Latviešu valoda I un Literatūra I | 6 | 6 | 420 | |
Matemātika I | 6 | 6 | 420 | |
Projekta darbs | 1 | 1 | 70 | |
Sports un veselība | 3 | 3 | 3 | 315 |
Svešvaloda (B1) (Vācu/Franču valoda) | 2 | 1 | 105 | |
Vēsture un sociālās zinātnes I | 3 | 4 | 245 | |
Padziļinātie kursi | ||||
Svešvaloda II (C1) (Angļu valoda) | 6 | 210 | ||
Latviešu valoda un literatūra II | 6 | 210 | ||
Vēsture II | 6 | 210 | ||
Sociālās zinātnes II | 6 | 210 | ||
Slodze nedēļā | 32 | 34 | 32 | 3430 |
Valodu, sociāla un kultūras novirziena programmas 2.komplekts
Padziļinātā Sociālo zinātņu, Kultūras un mākslas, Angļu un Latviešu valodas apguve
Sociālo zinātņu padziļinātā apguvē paredzēts ar dažādu sabiedrības darbības piemēriem un filozofisku atziņu palīdzību apgūt dažādu politisku, sabiedrisku un ekonomisku ideju attīstību. Papildus izglītojamie padziļināti apgūst gan teorētiskas zināšanas par politiskajiem, ekonomiskajiem un tiesiskajiem procesiem, gan arī mācās praktiski šīs zināšanas izmantot, piedaloties un vadot dažādus vietējās nozīmes sabiedriskos pasākumus, kā arī gūstot uzņēmējdarbības pieredzi, un piedalās vietējas nozīmes tirdzniecības pasākumos.
Kultūras un mākslas padziļinātā apguvē paredzēts gūt izpratni par kultūras un mākslas procesiem, to saistību ar radošo izaugsmi un sabiedrības vērtībām, par kultūras daudzveidīgām izpausmēm un laikmetīgo mākslu, kultūras mantojuma nozīmi, mākslas iedarbi uz savu personību, emocionālu un estētisku pieredzi. Papildus paredzēts gūt pieredzi kultūras notikumu piedzīvošanā klātienē, radošā darbībā un savas identitātes veidošanā un pilnveidot mākslas veida specifiskās prasmes, pētīt, iepazīt raksturīgo profesiju specifiku un gūt pieredzi profesijai nepieciešamo prasmju pielietojumā. Kā arī izglītojamie padziļināti pētīs kultūras un mākslas procesus, tos saistīs ar sabiedrības vērtībām, personības identitātes veidošanos un radošām inovācijām, praktiski darbosies radošās partnerības projektā, gūstot pieredzi un izpratni par starpdisciplināras mākslas māksliniecisku, sociālu un ekonomisku vērtību.
Valodu padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināties tekstpratības un tekstveides jautājumus, padziļināt izglītojamo prasmi veidot savu rakstīšanas un mutvārdu stilu, patstāvīgi organizēt un plānot tekstu radīšanas procesu, prasmīgi izvēlēties avotus, vērtēt to kvalitāti. Liela uzmanība tiek pievērsta valodas sistēmas un valodas kultūras normu izpratnei. Izglītojamie dziļāk iepazīst un pēta valodas sistēmas līmeņus, detalizēti vērtē to mijiedarbību un nozīmi gan no teorētiskā, gan praktiskā skatupunkta. Zināšanas par valodas sistēmu palīdz labāk izprast pareizrakstības un pareizrunas normas, uzlabot runas sniegumu un dažāda žanra tekstos radīt vēlamo iespaidu uz adresātu. Valodas sistēmas, normu un saziņas kultūras izzināšana un prasmīga likumu lietošana praksē ir nozīmīgs nosacījums arī citu mācību priekšmetu satura un specializētās valodas sekmīgai apguvei.
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Svešvaloda I (Angļu valoda) | 4 | 5 | 315 | |
Dabaszinības | 3 | 3 | 3 | 315 |
Datorika | 1 | 1 | 70 | |
Ģeogrāfija I | 1 | 1 | 1 | 105 |
Kultūra un māksla I (vizuālā māksla) | 3 | 3 | 210 | |
Latviešu valoda I un Literatūra I | 6 | 6 | 420 | |
Matemātika I | 6 | 6 | 420 | |
Projekta darbs | 1 | 1 | 70 | |
Sports un veselība | 3 | 3 | 3 | 315 |
Svešvaloda (B1) (Vācu/Franču valoda) | 2 | 1 | 105 | |
Vēsture un sociālās zinātnes I | 3 | 4 | 245 | |
Padziļinātie kursi | ||||
Svešvaloda II (C1) (Angļu valoda) | 6 | 210 | ||
Latviešu valoda un literatūra II | 6 | 210 | ||
Kultūra un māksla II | 6 | 210 | ||
Sociālās zinātnes II | 6 | 210 | ||
Slodze nedēļā | 32 | 34 | 32 | 3430 |
3.komplekts
Vēstures, Kultūras un mākslas, Latviešu un Angļu valodas apguve
Vēstures padziļinātā apguvē paredzēts ar dažādu vēstures piemēru un filozofisku atziņu palīdzību apgūt dažādu politisku, sabiedrisku un ekonomisku ideju attīstību. Izglītojamie izseko dažādu ideoloģiju ietekmēm uz sabiedrību, kā arī skaidro varas un indivīda attiecības dažādos laikmetos un reģionos. Kā arī izglītojamie padziļināti apgūst vēstures faktoloģiskās zināšanas un dažādas vēstures filozofijas idejas, tādējādi attīsta izpratni par vēsturisko notikumu savstarpējām sakarībām un to ietekmi uz mūsdienu realitāti.
Kultūras un mākslas padziļinātā apguvē paredzēts gūt izpratni par kultūras un mākslas procesiem, to saistību ar radošo izaugsmi un sabiedrības vērtībām, par kultūras daudzveidīgām izpausmēm un laikmetīgo mākslu, kultūras mantojuma nozīmi, mākslas iedarbi uz savu personību, emocionālu un estētisku pieredzi. Papildus paredzēts gūt pieredzi kultūras notikumu piedzīvošanā klātienē, radošā darbībā un savas identitātes veidošanā un pilnveidot mākslas veida specifiskās prasmes, pētīt, iepazīt raksturīgo profesiju specifiku un gūt pieredzi profesijai nepieciešamo prasmju pielietojumā. Kā arī izglītojamie padziļināti pētīs kultūras un mākslas procesus, tos saistīs ar sabiedrības vērtībām, personības identitātes veidošanos un radošām inovācijām, praktiski darbosies radošās partnerības projektā, gūstot pieredzi un izpratni par starpdisciplināras mākslas māksliniecisku, sociālu un ekonomisku vērtību.
Valodu padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināties tekstpratības un tekstveides jautājumus, padziļināt izglītojamo prasmi veidot savu rakstīšanas un mutvārdu stilu, patstāvīgi organizēt un plānot tekstu radīšanas procesu, prasmīgi izvēlēties avotus, vērtēt to kvalitāti. Liela uzmanība tiek pievērsta valodas sistēmas un valodas kultūras normu izpratnei. Izglītojamie dziļāk iepazīst un pēta valodas sistēmas līmeņus, detalizēti vērtē to mijiedarbību un nozīmi gan no teorētiskā, gan praktiskā skatupunkta. Zināšanas par valodas sistēmu palīdz labāk izprast pareizrakstības un pareizrunas normas, uzlabot runas sniegumu un dažāda žanra tekstos radīt vēlamo iespaidu uz adresātu. Valodas sistēmas, normu un saziņas kultūras izzināšana un prasmīga likumu lietošana praksē ir nozīmīgs nosacījums arī citu mācību priekšmetu satura un specializētās valodas sekmīgai apguvei.
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Svešvaloda I (Angļu valoda) | 4 | 5 | 315 | |
Dabaszinības | 3 | 3 | 3 | 315 |
Datorika | 1 | 1 | 70 | |
Ģeogrāfija I | 1 | 1 | 1 | 105 |
Kultūra un māksla I (vizuālā māksla) | 3 | 3 | 210 | |
Latviešu valoda I un Literatūra I | 6 | 6 | 420 | |
Matemātika I | 6 | 6 | 420 | |
Projekta darbs | 1 | 1 | 70 | |
Sports un veselība | 3 | 3 | 3 | 315 |
Svešvaloda (B1) (Vācu/Franču valoda) | 2 | 1 | 105 | |
Vēsture un sociālās zinātnes I | 3 | 4 | 245 | |
Padziļinātie kursi | ||||
Svešvaloda II (C1) (Angļu valoda) | 6 | 210 | ||
Latviešu valoda un literatūra II | 6 | 210 | ||
Vēsture II | 6 | 210 | ||
Sociālās zinātnes II | 6 | 210 | ||
Slodze nedēļā | 32 | 34 | 32 | 3430 |
Eksakto zinātņu novirziena programmu kursu komplekti
1.komplekts
Padziļinātā Bioloģijas, Ķīmijas, Latviešu un Angļu valodas apguve
Ķīmijas, fizikas vai bioloģijas padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināsiet dabaszinātņu jēdzienos un teorijās, risināt kompleksas starpdisciplināras problēmas, mērķtiecīgi izmantojot daudzveidīgus matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas vai/un bioloģijas kontekstā, lietot pētījumu datu ieguves un apstrādes metodes jaunās situācijās, t. sk. arī zinātniskās metodes, pēc paša iniciatīvas atbildīgi rīkosiet vides mērķtiecīgā apsaimniekošanā un saglabāšanā. Papildus izglītojamie padziļinās un paplašinās teorētiskās zināšanas par jēdzieniem un teorijām mācību priekšmetā, kas ir nepieciešams izglītības turpināšanai noteiktā profila augstskolās vai studiju programmās. Kā arī izglītojamie izmantos matemātisko analīzi un matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas un/vai bioloģijas kontekstā, kā arī iegūto datu ticamības novērtēšanai, rezultātu kļūdu aprēķiniem un analīzei. Paralēli izglītojamie strādās padziļināti ar zinātniskajiem rakstiem, publikācijām, lietos zinātnisko valodu, veidos priekšstatu par profesiju izvēli zinātnē, pēc iespējas darbosies mūsdienīgās laboratorijās vai zinātniskajos centros, veiks lauka darbu.
Valodu padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināties tekstpratības un tekstveides jautājumus, padziļināt izglītojamo prasmi veidot savu rakstīšanas un mutvārdu stilu, patstāvīgi organizēt un plānot tekstu radīšanas procesu, prasmīgi izvēlēties avotus, vērtēt to kvalitāti. Liela uzmanība tiek pievērsta valodas sistēmas un valodas kultūras normu izpratnei. Izglītojamie dziļāk iepazīst un pēta valodas sistēmas līmeņus, detalizēti vērtē to mijiedarbību un nozīmi gan no teorētiskā, gan praktiskā skatupunkta. Zināšanas par valodas sistēmu palīdz labāk izprast pareizrakstības un pareizrunas normas, uzlabot runas sniegumu un dažāda žanra tekstos radīt vēlamo iespaidu uz adresātu. Valodas sistēmas, normu un saziņas kultūras izzināšana un prasmīga likumu lietošana praksē ir nozīmīgs nosacījums arī citu mācību priekšmetu satura un specializētās valodas sekmīgai apguvei.
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Svešvaloda I (Angļu valoda) | 4 | 5 | 315 | |
Bioloģija I | 2 | 2 | 140 | |
Datorika | 1 | 1 | 70 | |
Fizika I | 3 | 3 | 1 | 245 |
Ģeogrāfija I | 1 | 1 | 1 | 105 |
Kultūras pamati | 1 | 1 | 1 | 105 |
Ķīmija I | 3 | 3 | 210 | |
Latviešu valoda I un Literatūra I | 6 | 6 | 420 | |
Matemātika I | 6 | 6 | 420 | |
Projekta darbs | 1 | 1 | 70 | |
Sociālās zinības un vēsture | 2 | 1 | 1 | 140 |
Sports un veselība | 3 | 3 | 3 | 315 |
Svešvaloda (B1) (Vācu/Franču valoda) | 2 | 1 | 105 | |
Padziļinātie kursi | ||||
Svešvaloda II (C1) (Angļu valoda) | 6 | 210 | ||
Latviešu valoda un literatūra II | 6 | 210 | ||
Bioloģija II | 6 | 210 | ||
Ķīmija II | 6 | 210 | ||
Slodze nedēļā | 34 | 34 | 32 | 3500 |
2.komplekts
Padziļinātā Bioloģijas, Ķīmijas, Fizikas un Angļu valodas apguve
Ķīmijas, fizikas vai bioloģijas padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināsiet dabaszinātņu jēdzienos un teorijās, risināt kompleksas starpdisciplināras problēmas, mērķtiecīgi izmantojot daudzveidīgus matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas vai/un bioloģijas kontekstā, lietot pētījumu datu ieguves un apstrādes metodes jaunās situācijās, t. sk. arī zinātniskās metodes, pēc paša iniciatīvas atbildīgi rīkosiet vides mērķtiecīgā apsaimniekošanā un saglabāšanā. Papildus izglītojamie padziļinās un paplašinās teorētiskās zināšanas par jēdzieniem un teorijām mācību priekšmetā, kas ir nepieciešams izglītības turpināšanai noteiktā profila augstskolās vai studiju programmās. Kā arī izglītojamie izmantos matemātisko analīzi un matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas un/vai bioloģijas kontekstā, kā arī iegūto datu ticamības novērtēšanai, rezultātu kļūdu aprēķiniem un analīzei. Paralēli izglītojamie strādās padziļināti ar zinātniskajiem rakstiem, publikācijām, lietos zinātnisko valodu, veidos priekšstatu par profesiju izvēli zinātnē, pēc iespējas darbosies mūsdienīgās laboratorijās vai zinātniskajos centros, veiks lauka darbu.
Valodu padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināties tekstpratības un tekstveides jautājumus, padziļināt izglītojamo prasmi veidot savu rakstīšanas un mutvārdu stilu, patstāvīgi organizēt un plānot tekstu radīšanas procesu, prasmīgi izvēlēties avotus, vērtēt to kvalitāti. Liela uzmanība tiek pievērsta valodas sistēmas un valodas kultūras normu izpratnei. Izglītojamie dziļāk iepazīst un pēta valodas sistēmas līmeņus, detalizēti vērtē to mijiedarbību un nozīmi gan no teorētiskā, gan praktiskā skatupunkta. Zināšanas par valodas sistēmu palīdz labāk izprast pareizrakstības un pareizrunas normas, uzlabot runas sniegumu un dažāda žanra tekstos radīt vēlamo iespaidu uz adresātu. Valodas sistēmas, normu un saziņas kultūras izzināšana un prasmīga likumu lietošana praksē ir nozīmīgs nosacījums arī citu mācību priekšmetu satura un specializētās valodas sekmīgai apguvei.
Šīs kursu komplekts ir paredzēts tiem, kas plāno studēt ārvalstu universitātēs
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Svešvaloda I (Angļu valoda) | 4 | 5 | 315 | |
Bioloģija I | 2 | 2 | 140 | |
Datorika | 1 | 1 | 70 | |
Fizika I | 3 | 3 | 1 | 245 |
Ģeogrāfija I | 1 | 1 | 1 | 105 |
Kultūras pamati | 1 | 1 | 1 | 105 |
Ķīmija I | 3 | 3 | 210 | |
Latviešu valoda I un Literatūra I | 6 | 6 | 420 | |
Matemātika I | 6 | 6 | 420 | |
Projekta darbs | 1 | 1 | 70 | |
Sociālās zinības un vēsture | 2 | 1 | 1 | 140 |
Sports un veselība | 3 | 3 | 3 | 315 |
Svešvaloda (B1) (Vācu/Franču valoda) | 2 | 1 | 105 | |
Padziļinātie kursi | ||||
Svešvaloda II (C1) (Angļu valoda) | 6 | 210 | ||
Bioloģija II | 6 | 210 | ||
Fizika II | 6 | 210 | ||
Ķīmija II | 6 | 210 | ||
Slodze nedēļā | 34 | 34 | 32 | 3500 |
3.komplekts
Padziļinātā Bioloģijas, Ķīmijas, Fizikas un Latviešu valodas apguve
Ķīmijas, fizikas vai bioloģijas padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināsiet dabaszinātņu jēdzienos un teorijās, risināt kompleksas starpdisciplināras problēmas, mērķtiecīgi izmantojot daudzveidīgus matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas vai/un bioloģijas kontekstā, lietot pētījumu datu ieguves un apstrādes metodes jaunās situācijās, t. sk. arī zinātniskās metodes, pēc paša iniciatīvas atbildīgi rīkosiet vides mērķtiecīgā apsaimniekošanā un saglabāšanā. Papildus izglītojamie padziļinās un paplašinās teorētiskās zināšanas par jēdzieniem un teorijām mācību priekšmetā, kas ir nepieciešams izglītības turpināšanai noteiktā profila augstskolās vai studiju programmās. Kā arī izglītojamie izmantos matemātisko analīzi un matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas un/vai bioloģijas kontekstā, kā arī iegūto datu ticamības novērtēšanai, rezultātu kļūdu aprēķiniem un analīzei. Paralēli izglītojamie strādās padziļināti ar zinātniskajiem rakstiem, publikācijām, lietos zinātnisko valodu, veidos priekšstatu par profesiju izvēli zinātnē, pēc iespējas darbosies mūsdienīgās laboratorijās vai zinātniskajos centros, veiks lauka darbu.
Valodu padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināties tekstpratības un tekstveides jautājumus, padziļināt izglītojamo prasmi veidot savu rakstīšanas un mutvārdu stilu, patstāvīgi organizēt un plānot tekstu radīšanas procesu, prasmīgi izvēlēties avotus, vērtēt to kvalitāti. Liela uzmanība tiek pievērsta valodas sistēmas un valodas kultūras normu izpratnei. Izglītojamie dziļāk iepazīst un pēta valodas sistēmas līmeņus, detalizēti vērtē to mijiedarbību un nozīmi gan no teorētiskā, gan praktiskā skatupunkta. Zināšanas par valodas sistēmu palīdz labāk izprast pareizrakstības un pareizrunas normas, uzlabot runas sniegumu un dažāda žanra tekstos radīt vēlamo iespaidu uz adresātu. Valodas sistēmas, normu un saziņas kultūras izzināšana un prasmīga likumu lietošana praksē ir nozīmīgs nosacījums arī citu mācību priekšmetu satura un specializētās valodas sekmīgai apguvei.
Šīs kursu komplekts ir paredzēts tiem, kas plāno studēt Latvijas universitātēs
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Svešvaloda I (Angļu valoda) | 4 | 5 | 315 | |
Bioloģija I | 2 | 2 | 140 | |
Datorika | 1 | 1 | 70 | |
Fizika I | 3 | 3 | 1 | 245 |
Ģeogrāfija I | 1 | 1 | 1 | 105 |
Kultūras pamati | 1 | 1 | 1 | 105 |
Ķīmija I | 3 | 3 | 210 | |
Latviešu valoda I un Literatūra I | 6 | 6 | 420 | |
Matemātika I | 6 | 6 | 420 | |
Projekta darbs | 1 | 1 | 70 | |
Sociālās zinības un vēsture | 2 | 1 | 1 | 140 |
Sports un veselība | 3 | 3 | 3 | 315 |
Svešvaloda (B1) (Vācu/Franču valoda) | 2 | 1 | 105 | |
Padziļinātie kursi | ||||
Latviešu valoda un literatūra II | 6 | 210 | ||
Bioloģija II | 6 | 210 | ||
Fizika II | 6 | 210 | ||
Ķīmija II | 6 | 210 | ||
Slodze nedēļā | 34 | 34 | 32 | 3500 |
4.komplekts
Padziļinātā Bioloģijas, Ķīmijas, Fizikas un Matemātikas apguve
Ķīmijas, fizikas vai bioloģijas padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināsiet dabaszinātņu jēdzienos un teorijās, risināt kompleksas starpdisciplināras problēmas, mērķtiecīgi izmantojot daudzveidīgus matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas vai/un bioloģijas kontekstā, lietot pētījumu datu ieguves un apstrādes metodes jaunās situācijās, t. sk. arī zinātniskās metodes, pēc paša iniciatīvas atbildīgi rīkosiet vides mērķtiecīgā apsaimniekošanā un saglabāšanā. Papildus izglītojamie padziļinās un paplašinās teorētiskās zināšanas par jēdzieniem un teorijām mācību priekšmetā, kas ir nepieciešams izglītības turpināšanai noteiktā profila augstskolās vai studiju programmās. Kā arī izglītojamie izmantos matemātisko analīzi un matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas un/vai bioloģijas kontekstā, kā arī iegūto datu ticamības novērtēšanai, rezultātu kļūdu aprēķiniem un analīzei. Paralēli izglītojamie strādās padziļināti ar zinātniskajiem rakstiem, publikācijām, lietos zinātnisko valodu, veidos priekšstatu par profesiju izvēli zinātnē, pēc iespējas darbosies mūsdienīgās laboratorijās vai zinātniskajos centros, veiks lauka darbu.
Matemātikas padziļinātā apguvē paredzēts gūt priekšstatu un izpratni par analītiskās ģeometrijas elementiem ar mērķi veidot saiknes starp algebriskajiem un ģeometriskajiem modeļiem, kas izglītojamā matemātisko instrumentāriju veidos elastīgāku un efektīvāku kompleksu problēmu risināšanā. Papildus tām ir paredzēts statistikas saturs, kas ir vairāk orientēts uz datu analīzes prasmēm, datos balstītu secināšanu un iegūto prasmju lietojumu, veicot reālus pētījumus. Kā arī ir iekļauti matemātiskās analīzes jautājumi ar mērķi veidot izpratni par atvasinājumu un integrāli, iegūt pieredzi atvasinājuma lietojumam autentisku problēmu risināšanā.
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Svešvaloda I (Angļu valoda) | 4 | 5 | 315 | |
Bioloģija I | 2 | 2 | 140 | |
Datorika | 1 | 1 | 70 | |
Fizika I | 3 | 3 | 1 | 245 |
Ģeogrāfija I | 1 | 1 | 1 | 105 |
Kultūras pamati | 1 | 1 | 1 | 105 |
Ķīmija I | 3 | 3 | 210 | |
Latviešu valoda I un Literatūra I | 6 | 6 | 420 | |
Matemātika I | 6 | 6 | 420 | |
Projekta darbs | 1 | 1 | 70 | |
Sociālās zinības un vēsture | 2 | 1 | 1 | 140 |
Sports un veselība | 3 | 3 | 3 | 315 |
Svešvaloda (B1) (Vācu/Franču valoda) | 2 | 1 | 105 | |
Padziļinātie kursi | ||||
Matemātika II | 8 | 280 | ||
Bioloģija II | 6 | 210 | ||
Fizika II | 6 | 210 | ||
Ķīmija II | 6 | 210 | ||
Slodze nedēļā | 34 | 34 | 34 | 3570 |
5.komplekts
Padziļinātā Fizikas, Matemātikas, Latviešu un Angļu valodas apguve
Ķīmijas, fizikas vai bioloģijas padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināsiet dabaszinātņu jēdzienos un teorijās, risināt kompleksas starpdisciplināras problēmas, mērķtiecīgi izmantojot daudzveidīgus matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas vai/un bioloģijas kontekstā, lietot pētījumu datu ieguves un apstrādes metodes jaunās situācijās, t. sk. arī zinātniskās metodes, pēc paša iniciatīvas atbildīgi rīkosiet vides mērķtiecīgā apsaimniekošanā un saglabāšanā. Papildus izglītojamie padziļinās un paplašinās teorētiskās zināšanas par jēdzieniem un teorijām mācību priekšmetā, kas ir nepieciešams izglītības turpināšanai noteiktā profila augstskolās vai studiju programmās. Kā arī izglītojamie izmantos matemātisko analīzi un matemātiskos modeļus ķīmijas, fizikas un/vai bioloģijas kontekstā, kā arī iegūto datu ticamības novērtēšanai, rezultātu kļūdu aprēķiniem un analīzei. Paralēli izglītojamie strādās padziļināti ar zinātniskajiem rakstiem, publikācijām, lietos zinātnisko valodu, veidos priekšstatu par profesiju izvēli zinātnē, pēc iespējas darbosies mūsdienīgās laboratorijās vai zinātniskajos centros, veiks lauka darbu.
Matemātikas padziļinātā apguvē paredzēts gūt priekšstatu un izpratni par analītiskās ģeometrijas elementiem ar mērķi veidot saiknes starp algebriskajiem un ģeometriskajiem modeļiem, kas izglītojamā matemātisko instrumentāriju veidos elastīgāku un efektīvāku kompleksu problēmu risināšanā. Papildus tām ir paredzēts statistikas saturs, kas ir vairāk orientēts uz datu analīzes prasmēm, datos balstītu secināšanu un iegūto prasmju lietojumu, veicot reālus pētījumus. Kā arī ir iekļauti matemātiskās analīzes jautājumi ar mērķi veidot izpratni par atvasinājumu un integrāli, iegūt pieredzi atvasinājuma lietojumam autentisku problēmu risināšanā.
Valodu padziļinātā apguvē paredzēts iedziļināties tekstpratības un tekstveides jautājumus, padziļināt izglītojamo prasmi veidot savu rakstīšanas un mutvārdu stilu, patstāvīgi organizēt un plānot tekstu radīšanas procesu, prasmīgi izvēlēties avotus, vērtēt to kvalitāti. Liela uzmanība tiek pievērsta valodas sistēmas un valodas kultūras normu izpratnei. Izglītojamie dziļāk iepazīst un pēta valodas sistēmas līmeņus, detalizēti vērtē to mijiedarbību un nozīmi gan no teorētiskā, gan praktiskā skatupunkta. Zināšanas par valodas sistēmu palīdz labāk izprast pareizrakstības un pareizrunas normas, uzlabot runas sniegumu un dažāda žanra tekstos radīt vēlamo iespaidu uz adresātu. Valodas sistēmas, normu un saziņas kultūras izzināšana un prasmīga likumu lietošana praksē ir nozīmīgs nosacījums arī citu mācību priekšmetu satura un specializētās valodas sekmīgai apguvei.
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Svešvaloda I (Angļu valoda) | 4 | 5 | 315 | |
Bioloģija I | 2 | 2 | 140 | |
Datorika | 1 | 1 | 70 | |
Fizika I | 3 | 3 | 1 | 245 |
Ģeogrāfija I | 1 | 1 | 1 | 105 |
Kultūras pamati | 1 | 1 | 1 | 105 |
Ķīmija I | 3 | 3 | 210 | |
Latviešu valoda I un Literatūra I | 6 | 6 | 420 | |
Matemātika I | 6 | 6 | 420 | |
Projekta darbs | 1 | 1 | 70 | |
Sociālās zinības un vēsture | 2 | 1 | 1 | 140 |
Sports un veselība | 3 | 3 | 3 | 315 |
Svešvaloda (B1) (Vācu/Franču valoda) | 2 | 1 | 105 | |
Padziļinātie kursi | ||||
Latviešu valoda un literatūra II | 6 | 210 | ||
Svešvaloda II (C1) (Angļu valoda) | 6 | 210 | ||
Fizika II | 6 | 210 | ||
Matemātika II | 8 | 280 | ||
Slodze nedēļā | 34 | 34 | 34 | 3570 |
Papildus kursu komplekti
Valodu, sociāla un kultūras novirziena programmas specializētie kursi
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Mazākumtautības valoda un literatūra | 2 | 2 | 2 | 210 |
Publiskā uzstāšanās | 2 | 70 |
Eksakto zinātņu novirziena programmas specializētie kursi
Mācību priekšmeti | 10 | 11 | 12 | Kopā |
---|---|---|---|---|
Uzņēmējdarbības pamati | 4 | 140 | ||
Mazākumtautības valoda un literatūra | 2 | 2 | 2 | 210 |
Klasiskā satura programmas
Klasiskā satura pamatizglītības programma
Priekšmets/Klase | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Latviešu valoda un literatūra | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
1.svešvaloda (angļu) | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Mazākumtautību (krievu) valoda | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Matemātika | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 6 | 5 | 5 |
Informātika | 1 | 1 | 1 | ||||||
Dabaszinības | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
Bioloģija | 2 | 2 | 2 | ||||||
Fizika | 2 | 2 | |||||||
Ķīmija | 2 | 2 | |||||||
Ģeogrāfija | 1 | 2 | 2 | ||||||
Latvijas vēsture | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
Pasaules vēsture | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
Sociālās zinības | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Ētika | 1 | 1 | 1 | ||||||
Mājturība un tehnoloģijas | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sports | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Literatūra | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
Mūzika | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Vizuālā māksla | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kopā | 22 | 23 | 25 | 26 | 28 | 30 | 32 | 34 | 34 |
Klasiskā satura vispārējās vidējās izglītības programmas
Klasiskā satura vispārizglītojošā virziena programma
Priekšmets/Klase | 10 | 11 | 12 |
---|---|---|---|
Latviešu valoda | 3 | 3 | 3 |
Mazākumtautību (krievu) valoda un literatūra | 4 | 4 | 4 |
1.svešvaloda (angļu) | 4 | 4 | 3 |
2.svešvaloda (vācu/franču) | 2 | 2 | 2 |
Matemātika | 4 | 4 | 4 |
Informātika | 2 | 1 | |
Fizika | 3 | 3 | 3 |
Ķīmija | 2 | 2 | 2 |
Bioloģija | 2 | 2 | 2 |
Ģeogrāfija | 1 | 2 | |
Ekonomika | 1 | 1 | 1 |
Latvijas un pasaules vēsture | 2 | 2 | 2 |
Politika un tiesības | 2 | ||
Sports | 2 | 2 | 2 |
Psiholoģija | 1 | 1 | |
Veselības mācība | 1 | ||
Māksla | 4 | 4 | 3 |
Literatūra | 2 | 2 | 2 |
Mūzika | 1 | 1 | |
Kultūroloģija | 1 | 1 | 1 |
Kopā | 36 | 36 | 36 |
Klasiskā satura Matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena programma
Priekšmets/Klase | 10 | 11 | 12 |
---|---|---|---|
Latviešu valoda | 3 | 3 | 3 |
Mazākumtautību (krievu) valoda un literatūra | 4 | 4 | 4 |
1.svešvaloda (angļu) | 3 | 3 | 3 |
2.svešvaloda (vācu/franču) | 2 | 2 | 2 |
Matemātika | 6 | 6 | 6 |
Informātika | 2 | 1 | |
Fizika | 3 | 3 | 2 |
Ķīmija | 2 | 2 | 2 |
Bioloģija | 2 | 2 | 2 |
Ģeogrāfija | 1 | 2 | |
Ekonomika | 1 | 1 | 1 |
Latvijas un pasaules vēsture | 2 | 2 | 2 |
Politika un tiesības | 2 | ||
Psiholoģija | 1 | 1 | |
Veselības mācība | 1 | ||
Sports | 2 | 2 | 2 |
Māksla | 3 | 3 | 2 |
Literatūra | 2 | 2 | 2 |
Mūzika | 1 | 1 | |
Kopā | 36 | 36 | 36 |
Lapas satura pēdējais atjauninājums (izņemot automātiski jaunināmas sadaļas) -